Інклюзивне навчання в СПШ № 14 СМР.Детально...

Нормативні документи щодо інклюзивного навчання закладів загальної середньої освіти:

1. Закону України «Про освіту», ст. 20.

2. Стаття  7 та  26 Закону України «Про повну загальну середню освіту».

3. Державний стандарт початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, затв. постановою КМУ від 21.08.2013 № 607.

4. Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021      № 957 (зі змінами затверджених постановою Кабімету Міністрів України від 26 квітня 2022 р. № 483).

5. Лист  Міністерства освіти i науки України від 15.06.2022№ 1/6435-22 щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням ряду змін до нормативно-правових актів.

6. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ для вчителів початкових класів до проведення першого уроку в 2022-2023 навчальному році Детально... 

7. Лист МОН «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами» від 08.08.2013 № 1/9-539.

8. Лист МОН України від  29.03.2022№ 1/3737-22 ПРО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

9. Лист МОН України від  02.08.2022 № 1/8794-22 ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У СИСТЕМІ ОСВІТИ в 2022/2023 н.р.

10. Лист МОН України від 28.05.2020 № 1\9- 291 «Щодо можливостей використання сервісів для дистанційного навчання»

КОМЕНТАРІ:

1.   Відповідно до статті 55 Закону України «Про освіту» (далі - Закон) право обирати заклад освіти, освітню програму, вид i форму здобуття дітьми освіти відповідного рівня мають батьки дитини. Згідно зі статтею 20 Закону у разі звернення особи з особливими освітніми потребами a6o ii батьків до закладу освіти інклюзивна група або клас утворюються вобов’язковому порядку.

2.   3 01.01.2022 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 «Про затвердження Порядку організації  інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти». Зазначений Порядок визначає організаційні засади інклюзивного навчання учнів з особливими освітніми потребами за інституційною (очною (денною)) формою здобуття освіти у закладах загальної середньої освіти.

Керівник закладу освіти на підставі заяви одного з батьків (інших законних представників) учня та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що надається інклюзивно-ресурсним центром, утворює інклю зивний клас та організовує інклюзивне навчання з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром.

Для учнів, які потребують підтримки в освітньому процесі, керівник закладу освіти формує команду психолого-педагогічного супроводу та забезпечує їï роботу в закладі освіти (до складу команди супроводу обов'язково входить представник інклюзивно-ресурсного центру).

Для організації інклюзивного навчання учня команда супроводу протягом двох тижнів з початку навчання складає його індивідуальну програму розвитку за формою, визначеною Порядком організації  інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти. Індивідуальна програма розвитку  підписується  всіма членами команди, одним з батьків (іншим законним представником) учня та затверджується керівником закладу освіти, а також переглядається не рідше ніж двічі на рік та повинна враховуватися педагогічними працівниками під час освітнього процесу вінклюзивному класі.

Учням відповідно до рівня підтримки та індивідуальної програми розвитку надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога) у вигляді занять, які не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.

Для учнів може складатися індивідуальний навчальний план, його форма визначається закладом освіти та складається командою супроводу за участю педагогічних працівників, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси), увзаємодії з учнями та/або ïx батьками (іншими законними представниками), схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується одним з батьків (іншим законним представником) учня.

Організацію інклюзивного навчання учнів забезпечує асистент вчителя, посадові обов'язки якого визначаються його посадовою інструкцією, що затверджується керівником закладу освіти відповідно до вимог законодавства, а індивідуальні соціальні та соціально-побутові потреби учнів забезпечуються асистентом учня (асистентом учня може бути один з батьків (інший законний представник), особа, уповноважена ними, a6o соціальний працівник, що надає послугу супроводу під час інклюзивного навчання).

 

УВАГА!!!Термін дії висновку ІРЦ не обмежений у часі, крім випадків, коли рекомендовано та визначено дату повторного вивчення.

Адміністрація СПШ № 14 СМР

Вчителю інклюзивного класу!!!

-Сім прийомів, які покращують вчителя інклюзивного класу. Детально...

Не інвалід, не аутист і не сліпий: комунікуємо про інклюзію правильно. Детально...

- Як поєднати інклюзію та інновації? Детально...

Словник НУШ: Оцінювання в початковій школі. Детально...

Увага!!!

З 1 січня 2022 року набирають чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:

- «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» від 21 липня 2021 р. № 765;

- «Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти від 15 вересня 2021 р. № 957.

Нормативні документи щодо інклюзивного навчання закладів загальної середньої освіти:

- Закон України "Про повну загальну середню освіту", с.20. Детально...

-  Постанова КМУ № 957 від 15.09.2021 « Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти». Детально...

- Постанов а КМУ  № 765 від 21.07.2021 2 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами2. Детально... 

- Наказ МОН України   № 609 від 08 червня 2018 року " По  затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного проводу  дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти". Детально...  

Наказ МОН України № 90 від 01.02.2018 «Про внесення змін з упорядкування штатних одиниць (помічник вчителя)». Детально...

- Лист-роз'яснення МОН України від 05.2.2018.0 роботи протягом тривалого часу уроків та асистентів вчителя. Детально...

- Рекомендації Державної служби освіти в Сумській області щодо організації інклюзивного навчання у 2022 році. Детально...

До уваги батьків!!!

Поради батькам дітей з особливими потребами. Детально...

Карантин. Як зробити своє дозвілля цікавим та різноманітним для дітей з особливими освітніми потребами.  Детально...

Заняття для розвитку дитини . Детально...